Veelgestelde vragen Mijn NPF

op . Gepost in Help

 

Veelgestelde vragen m.b.t. registratie en het ontvangen van Nieuwsbrieven per e-mail

Regrettably, the registration process and the newsletters are all in the Dutch language for the time being. The only solution we can suggest is that you use Google Translate for the registration process and for translating the newsletters into your native language. You can copy and paste any web address (including that of the registration page) into Google Translate and get an instant translation.
Door de handleiding registratie aan te klikken.
Als geregistreerde gebruiker krijgt u uw eigen MIJN NPF pagina. Op de MIJN NPF pagina kunt u de gegevens m.b.t. uw registratie wijzigen (bijv. bij verandering van e-mailadres) en aangeven welke digitale nieuwsbrieven u wenst te ontvangenen. Als u geen voorkeur voor een bepaalde Nieuwsbrief opgeeft, wordt u automatish geabonneerd op de "Algemene Nieuwsbrief". Bent u deelnemer van het Nedlloyd Pensioenfonds dan kunt u ook aangeven of u het Uniform Pensioenoverzicht (UPO) in de toekomst digitaal wilt gaan ontvangen. Bovendien heeft u toegang tot pagina’s op de website die voor niet geregistreerde bezoekers ontoegankelijk zijn, zoals de jaarverslagen.
Het Nedlloyd Pensioenfonds wil meer gericht communiceren met de verschillende doelgroepen. Als wij weten tot welke doelgroep u behoort dan kunnen wij u effectiever van nieuws voorzien dat voor u van belang is.
Ja. U krijgt uw eigen MIJN NPF pagina waar u kunt aangeven of u de algemene digitale nieuwsbrief wilt gaan ontvangen. Op die manier blijft u op de hoogte van het belangrijkste nieuws met betrekking tot het Nedlloyd Pensioenfonds. Daarnaast kunt uw gebruikersnaam en/of wachtwoord wijzigen. Bovendien heeft u toegang tot pagina’s op de website die voor niet geregistreerde bezoekers ontoegankelijk zijn, zoals de jaarverslagen.
Controleer eerst uw pensioennummer dat u kunt terugvinden op correspondentie van het fonds. Het Pensioennummer komt overeen met het Burger Service Nummer (BSN) en telt acht posities.
Controleer ook of u uw geboortedatum in het juiste formaat heeft gezet (dd-mm-jjjj).
Lees nogmaals de Handleiding registratie aandachtig en loop alle stappen van het registratieproces door. Leeg eventueel de cache en wis de geschiedenis van uw webbrowser. Ontvangt u geen bevestigingsemail, controleer dan of deze niet in uw spamfilter is opgevangen. Voeg Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. toe als veilige afzender in uw e-mailprogramma. Mocht registratie helemaal niet lukken, noteer dan zorgvuldig in welk stadium de registratie mislukte en neem contact met ons op via het speciale webformulier.
Reken erop dat wij niet onmiddellijk, maar wel zo snel mogelijk op uw bericht zullen reageren.
Aan de hand van uw pensioennummer en geboortedatum (samen een unieke combinatie) weten wij wie u bent. U zult zien dat de bevestigingsemail die u ontvangt nadat u geregistreerd bent aan u persoonlijk gericht is. Ook op uw eigen MIJN NPF pagina ziet u uw naam staan.
De gegevens worden via een beveiligde verbinding verzonden zodat deze niet kunnen worden onderschept door een derde. Als u deelnemer bent van het Nedlloyd Pensioenfonds dan beschikken wij uiteraard al over uw relevante informatie. Wat wij meestal nog niet van u kenden, was uw e-mailadres. U kunt erop vertrouwen dat het Nedlloyd Pensioenfonds uw e-mailadres uitsluitend gebruikt voor de communicatie met u en voor geen enkel ander doel.
Uw e-mailadres en voorkeuren voor bepaalde nieuwsbrieven alsmede uw eventuele wens om het Uniform Pensioenoverzicht digitaal te ontvangen, slaan wij op in het systeem van de website alsmede in het pensioenadministratiesysteem. Deze gegevens worden alleen bewaard voor het doel waarvoor u deze ter beschikking stelde.
Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ of ‘Gebruikersnaam vergeten’ in het gedeelte ‘Log-in’ dat u aan de rechterkant van vrijwel elke pagina van de website van het Nedlloyd Pensioenfonds ziet. Uw wachtwoord of gebruikersnaam wordt u dan per e-mail toegezonden (naar het adres dat u bij registratie had opgegeven).
MIJN NPF is uw persoonlijke pagina met uw persoonlijke informatie. U komt er direct na registratie, elke keer als u inlogt op de website van het Nedlloyd Pensioenfonds en als u klikt op MIJN NPF in de menubalk bovenin het scherm. U kunt er uw gebruikersnaam en wachtwoord wijzigen, aangeven of u het Uniform Pensioenoverzicht voortaan digitaal wilt ontvangen en u kunt er zich in- en uitschrijven voor digitale nieuwsbrieven.
De wetgever verlangt dat het UPO alleen digitaal verstrekt mag worden als de ontvanger aangeeft daarmee akkoord te gaan. Geeft u niet aan het UPO digitaal te willen ontvangen, dan krijgt u het per post. Wenst u het digitaal te gaan ontvangen, dan noteren wij dat en dat ontvangt u het niet meer per post zodra wij in staat zijn het UPO digitaal aan te leveren.
Dat kan door op MIJN NPF pagina de vinkjes te verwijderen bij de nieuwsbrieven die u niet meer wenst te ontvangen. Dit doet u door ze aan te klikken.
Het pensioennummer wordt soms ook polisnummer genoemd. Daarom maakt het niet uit of u pensioennummer of polisnummer gebruikt.
Het pensioennummer komt overeen met uw Burger Service Nummer (BSN) en bestaat uit acht posities, inclusief een mogelijke nul (0) aan het begin.
Als u een ander e-mailadres krijgt, dan kunt u dit zelf via MIJN NPF invoeren. U logt in en op uw MIJN NPF pagina klikt u op "Wijzig accountinformatie". Volg daarna de aangegeven aanwijzingen. U hoeft uw nieuwe e-mailadres niet afzonderlijk aan het Nedlloyd Pensioenfonds door te geven.
DIt kan dit verschillende oorzaken hebben. Controleer of u de juiste gebruikersnaam en het juiste wachtwoord gebruikt. Lukt inloggen nog steeds niet, stuur ons dan via dit webformulier een verzoek tot assistentie. Vermeld in uw bericht aan ons uw gebruikersnaam, maar niet uw wachtwoord. Maak geen nieuwe, tweede account aan, aangezien dit niet mogelijk is
Als u een tweede account aanmaakt dan zal het systeem, door uw e-mailadres te herkennen, ervan uitgaan dat u al een account heeft. Een poging om een tweede account aan te maken zal dan ook geblokkeerd worden. Neem met dit webformulier contact met ons op met een verzoek tot assistentie. Vermeld in uw bericht aan ons uw gebruikersnaam, maar niet uw wachtwoord.